تارنما های استاتیک از اولی وب طراحی سایت در مشهد سایت هایی بود که پباده سازی شد. در اینترنت وب سایت های استاتیک داده ها و محتویات تارنما یکبار گردآوری و پباده سازی می گردد. تغییر‌و تحول در آن‌ها می بایست بوسیله طراح وبسایت اعمال گیرد. بازنویسی تارنما متبوع مشتری می بایست به نحوی باشد که تغییراتی در ساختار تارنما به وجود نیاورد. سایت استاتیک بیشتر برای کمپانی هایی که قصد حضور در وب را دارا هستند و تغییر تحول در وبسایت آن‌ها به چندین گزینه در ماه محصور می گردد، مطلوب میباشد.

 
معمولا این طرز طراحی وب سایت و سئو وب سایت از نگاه اقتصادی هزینه نخستین پائین تری نسبت به شیوه های دیگر طراحی سایت دارااست. در‌این وبسایت در دست گرفتن پنلی نیست که بتوان با امداد آن وبسایت را رئیس کرد و یا این که تغییراتی را در آن انجام نمود. بازنویسی تارنما، در آغاز با دقت به ساختار پباده سازی گردیده برای صفحه ها و بعداز هماهنگی های ما یحتاج، این داده ها بوسیله طراحان وب سایت قابل تغییر و تحول میباشد. در‌حالتی که تغییراتی را بخواهیم بر وب سایت استاتیک انجام کنیم بایستی از طراح تارنما امداد بگیریم. وبسایت استاتیک از نگاه اقتصادی مقرون به صرفه نیست، به جهت اینکه نمی اقتدار اطلاعاتی را به تارنما ادامه داد و در شرایطی که قرار به دستکاری وب سایت باشد می بایست طوری باشد که ساختار اساسی وبسایت تغییر تحول نکند.
 
نونگار اشکال اینترنت وب سایت استاتیک را با پباده سازی گرافیکی قشنگ و تجهیزات بی نقص، پباده سازی و فعال‌ساز‌ی می کند . نونگار پس از پباده سازی و آپلود وبسایت ایستا شما میتواند طی قردادی غیروابسته سرویس ها پشتیبانی پس از آپلود را نیز به شما ارائه دهد
 
تبدیل تارنما استاتیک به داینامیک
تبدیل تارنما استاتیک به داینامیک و برعکس ؛ به صورت خلاصه، به سایتی که پنل مدیریتی نداشته باشد و یک شخص معمولی نتواند آن را مدیر نماید (مطلبی درون آن قرار دهد یا این که حذف نماید)، تارنما استاتیک میگویند و به سایتی که دارنده پنل مدیر محتوا باشد و رئیس وبسایت بتواند به راحتی داخل آن مقاله و تصاویر دلخواه را قرار داده و بازنویسی نماید، وبسایت داینامیک یا این که پویا میگویند. در صورتی وبسایت شما استاتیک پباده سازی گردیده و برای هر تغییر‌و تحول در متن، پولی از شما اخذ می نمایند، می توانید با تبدیل تارنما و مراقبت ظواهر آن،وبسایت را داینامیک کرده و خودتان مدیریت آن باشید تا در هر فرصت که مایل بودید آن را دستکاری نمایید. استدیو ایلیانا این اصلی را به عهده گرفته و ضمانت کننده کیفیت مناسب و آیتم رضایت شما میباشد.
 
تفاوت تارنما استاتیک با داینامیک چه می‌باشد؟
1- اساسا سایتهای ایستا یا این که استاتیک، سایتهایی میباشند که ضرورتی برای تغییر‌و تحول مداوم داده ها آن ها حس نمی‌شود. چنین وبسایت ها معمولا فقط جهت معرفی کاربرد دارا هستند. عملیات آپ دیت رسانی محتوای تارنما کم کم شکل می پذیرد و نیازی به ارائه سرویس ها به هر صورت به طور آنلاین در چنین سایتها بکر میباشد. به طبع مخارج  طراحی وب برای چنین تارنما ها کمتر از نوع دیگر میباشد اما در شرایطی‌که که بخواهید تغییری در وبسایت ساخت‌و‌ساز فرمایید به طبعً بایستی از طراح خویش بخواهید این فعالیت را برای شما ایفا دهد زیرا سایت پنل مدیریتی ندارد. غالباً برای آپ دیت رسانی از شما هزینه ای اخذ می گردد.