PHP

Hypertext Preprocessor یا این که PHP یکی طراحی سایت در مشهد گویش های نرم افزار نویسی میباشد که در ساخت سایت گزینه به کارگیری قرار می‌گیرد و به عنوان مثال گویش های اپ نویسی سمت سرور به حساب می آید. این گویش نرم افزار نویسی در سال 1998 و بوسیله راسموس لردورف به دنیا عرضه شد. این لهجه نرم‌افزار نویسی یک لهجه منبع گشوده و قابل توسعه و گسترش میباشد که غالبا برای پباده سازی نرم افزار های سرور ساید در ساخت سایت های دینامیک گزینه به کار گیری قرار می‌گیرد.
 
این گفته به‌این معناست که دستوراتی که به وسیله گویش نرم‌افزار نویسی PHP نوشته میگردد بوسیله سرور ایفا و ترجمه می‌شود و در غایت سود ی ان به استفاده کننده نمایش داده میشود، نکته ی دیگری که در این مورد بایستی به آن اشاره کنیم این میباشد که چنانچه استفاده کننده کد سورس وب سایت را ببیند کدهای اساسی وبسایت را نمی بیند بلکه دستورها ترجمه گردیده ی پایانی را می بیند.
 
 
ساختار لهجه نرم‌افزار نویسی PHP بسیار مشابه به لهجه نرم‌افزار نویسی Perl و گویش نرم‌افزار نویسی c میباشد و آن چه که موجب گردیده این گویش اپ نویسی تا این حد کار کشته ظواهر گردد این میباشد که با اکثر زمان ها خزانه های اطلاعاتی از قبیل MySQL همگونی داراست و همینطور صورت پذیری فوق العاده ای دارااست.
 
گویش نرم افزار نویسی PHP به قدری توانمند بود که از آن برای ساخت قابل انعطاف افزارهای معروف استعمال شد که به عنوان مثال ی این قابل انعطاف افزارها می شود به برنامه Mambo ، Joomla ، MyBB ، Phpbb ، SMF و مدیاویکی اشاره نمود.
 
Python
گویش نرم‌افزار نویسی Python  در سال 1991 و بوسیله خودو فان رسوم پباده سازی شد. این گویش نرم‌افزار نویسی امروزه یک کدام از برگزیدگان لهجه های اپلیکیشن نویسی میباشد که محبوبیت بسیار متعددی در بین برنامه نویس ها و گسترش دهندگان داراست. بزرگترین استدلال محبوبیت این گویش اپلیکیشن نویسی سمت سرور را شاید بتوان آسانی آن دانست به طوری که می اقتدار بیان کرد اشخاصی که می‌خواهند اخیرا وارد دنیای اپ نویسی شوند، گزینش این لهجه آیتم ی بسیار قابل قبولی برای آنان میباشد.
 
آسانی این گویش اپلیکیشن نویسی تا جایی که امروزه در سراسر عالم یکی‌از مطلوب ترین مورد ها برای یادگرفتن اپ نویسی به اشخاص و مخصوصا به خردسالان میباشد. ولی آسانی این لهجه به معنای این وجود ندارد که کاربرد چندانی ندارد بلکه این لهجه اپلیکیشن نویسی برای مثال گویش هایی میباشد که کاربرد وسیع ای داراست و همینطور به صورت کلان ای نیز پشتیبانی میشود، به نحوی که اپ هایی به گویش پایتون نوشته میشوند روی سیستم دست اندرکاران و بسترهای اساسی و سیستم ادله خاص خیس به نیکی جاری ساختن می‌شوند.
 
 
گویش نرم‌افزار نویسی پایتون در واقع برای لبریز کردن رخنه‌ در میان دنیای اپ نویسی و همینطور ارائه ی راهکاری بهتر برای تایپ کردن اسکریپت هایی که روند ایفا چندین از شغل های روتین خسته کننده را به صورت اتومات اعمال میدهند و یا در ایجاد کرد یک مثال از نرم افزار ی کاربردی که در یک یا این که یکسری گویش نرم افزار نویسی دیگر پیاده می گردد گزینه به کار گیری قرار میگیرد.
 
ASP
Active Server Pages یا این که ASP یک کدام از دیگر از لهجه های نرم‌افزار نویسی میباشد که در طراحی وب سایت آیتم به کار گیری قرار میگیرد و بوسیله کمپانی مایکروسافت در سال 1993 ارائه شد‌ه‌است، این گویش نرم‌افزار نویسی صرفا بر روی خدمت های میزبانی اینترنت ویندوز قابل انجام می باشند و به نوعی می قدرت بیان کرد که امکان هایی که دارااست بسیار مشابه به لهجه نرم‌افزار نویسی PHP میباشد.