اکثری از یوزرها جوملا، پیش از این اینترنت سایتی طراحی سایت در مشهد به طور HTML و CSS داشته اند. درین نوشته‌علمی ما شیوه تبدیل محتوای قبل وبسایت خویش به جوملا خوا‌هیم پرداخت.

 
تبدیل محتوای صفحه ها استاتیک
صفحه ها استاتیک ، صفحاتی میباشند که دارنده محتوایی اثبات در قالب HTML بوده و توسط یک منو اکران داده میشوند.
برای تبدیل محتواهای اثبات فرایند پایین را ایفا دهید:
1- در ورقه مهم مدیر جوملا بر روی آیتم اضافه کردن مقاله نو کلیک فرمایید.
 
 
اعتنا نمایید که مورد اکران در کاغذ اولیه برابر نه باشد.
 
 
2-در صورتی تعداد صفحه های شما از 20 برگه کمتر میباشد آیتم نصیب و دسته را فارغ از تغییر‌و تحول به طور فارغ از گروه باقی بگذارید.
3- درخصوص مطالب شما می بایست صرفا محتوا را نسخه برداری و در ویرایشگر قرار دهید. بعضی وقت ها در سورس HTML کدهای وجود داراست که می بایست حذف شوند و شایسته ترین راه و روش برای حذف این کدهای نسخه برداری کردن محتوا در یک ویرایشگر متن بی آلایش مانند notepad و بعد از آن اسکن آن در ویرایشگر جوملا است.
4- مقاله را ذخیره کنید.
5- در حال حاضر می بایست با یک منو ، مقاله را در وب سایت اکران دهید.
6- در نصیب مدیر از آیتم منو ها مورد Main Menu را تعیین نمائید:
 
 
7- در شیت گشوده گردیده بر روی آیکون نو در نوار ابزار کلیک نمائید. تا یک ورقه نو گشوده گردد. بر روی مورد مقاله کلیک نمائید تا شیت ای به طور پایین ظواهر گردد:
 
 
8- بر روی آیتم اکران مقاله خاص کلیک کنید.
9- در ورقه گشوده گردیده تیتر گزینه منو را وارد نموده و از نصیب پارامترها – اساسی بر روی دکمه گزینش کلیک فرمائید تا مقاله مرتبط با این گزینه منو را تعیین فرمایید.
 
 
 
 
ظواهر وب سایت
 
راجع به ظواهر تارنما های جوملایی شما 3 راه‌حل دارید ، راهکار نخستین این میباشد که از یکی قالب های مهیا جوملا استعمال فرمایید و یااینکه در‌حالتی که با HTML و CSS شناخت دارید قالب متبوع خویش را پباده سازی نماییدو با اینکه از طراحان کمپانی نونگار بخواهید تا برای شما ساختار کاملأ منحصربه‌فرد را پباده سازی و ایجاد کنند .