نرم‌افزار‌نویسی پایین تلفن همراه لهجه‌هایی می باشند طراحی سایت در مشهد که برای تشکیل داد نرم افزار‌های موبایلی استعمال میشوند. یعنی با به کارگیری از آنها میتوانید اشکال نرم افزار اندرویدی و ios را ساخت و ساز نمایید.

 
مانند: جاوا، کاتلین، پایتون، سی شارپ، بیسیک و …
 
 
حیطههای اپ‌نویسی از بینش‌های دیگر
 
حیطههای اپ‌نویسی را می‌اقتدار از طریقه رشته‌ای‌خیس به طور پایین تقسیم‌بندی کرد:
 
روش‌های لهجه اپ‌نویسی
 
طریق‌های گوناگون نرم‌افزار‌نویسی را Programming paradigm (سرمشق اپلیکیشن‌نویسی) می گویند. یک لهجه اپ‌نویسی قادر است یک یا این که یک سری طرز نرم افزار‌نویسی را پشتیبانی نماید. مثلا، اپلیکیشن‌های درج شده با ++c می توانند براساس طریق شئ‌گرا باشند که مخالف با نحوه منش‌ای میباشد. از خصوصی روش‌های نرم افزار نویسی رایج که می‌اقتدار اسم موفقیت:
 
روش ای
شیءگرا
دستوری
تابعی
اعلانی
منطقی
سطح لهجه‌های اپ‌نویسی
 
او‌لین لهجه‌های اپ‌نویسی به پیش از ایجاد کرد کامپیوتر‌های مدرن برمی‌شود. کامپیوتر‌های اول از گویش ماشین به کار گیری می‌کردند. نرم افزار‌نویسی گویش ماشین بسیار نماید بوده و برای نرم افزار‌نویسان بسیار خسته‌کننده و یا این که هم پا با نادرست بود. به همین خیال و خاطر به تامل ایجاد کرد یک لهجه بی آلایش‌تری شدند که نسل دوم لهجه‌ها که گویش اسمبلی نامیده میشوند به‌ روی فعالیت آمد. با به وجود داخل شدن گویش اسمبلی، به کار گیری از کامپیوتر تخت گاز ارتقا یافت. البته بازهم مستلزم دستورهای بی آلایش‌تری بود، به همین مراد لهجه‌های نرم افزار‌نویسی مدرن پدید آمدند که امور را بهتر از گذشته برای اپلیکیشن‌نویسان معمولی‌خیس می‌نمایند.
لهجه‌های نرم‌افزار‌نویسی از دید سطح به سه تیم تقسیم ‌می شوند:
 
سطح تحت
سطح میانی
سطح بالا
نوع ترجمه گویش‌های نرم افزار‌نویسی
 
گویش‌های نرم افزار‌نویسی سطح بالا، گویش‌های متعددی را مشتمل بر میشوند. این نوع لهجه‌ها برای معمولی‌خیس کردن و سرعت دادن به فرمان اپ‌نویسی تولید گردیده‌اند، البته برای اینکه این لهجه‌ها برای کامپیوتر قابل‌شعور باشد نیاز میباشد که به کد ماشین تبدیل خواهد شد که ما از ترجمه کننده استعمال می کنیم:
 
مفسری
کامپایلری
در مقاله ها پیش از خصوصی مقاله‌ها نرم افزار‌نویسی اینترنت، به معرفی کامپایلر و مفسر پرداختیم و گفتیم‌ که چه تفاوت‌هایی باهم دارا‌هستند.