برای اینکه که به پرسش وبسایت یا این که نرم افزار تلفن همراه؟ طراحی سایت در مشهد پاسخ کارشناسانه و دقیقی بدهیم نیاز داریم نخستین تفاوت‌ها و شباهت‌های فی مابین این دو را دریابیم.

مورد نیاز میباشد بدانیم هر دو این ابزار بر روی دستگاه‌های قابل حمل انجام میگردند؛ این دستگاه‌ها مشتمل بر اشکال گوشی، تبلت و امثال این‌ها می‌باشند.
یک وبسایت تلفن همراه؛ مانند سایت‌های بی آلایش برمبنای گویش html نوشته می شود و از یکسری شیت ساخته شده به گونه ای که به یکدیگر لینک و پیوند داده گردیده‌اند و از روش وب غالباً WIFI یا این که 4G قابل دسترس میباشند.
 نکته مهم تلفن همراه اینترنت‌ها با سایت‌های ساده در‌این میباشد که آنان برای صفحه ها کوچک‌خیس دستگاه‌های قابل حمل و تاچ اسکرین‌ها نیز پباده سازی گردیده‌اند و خویش را با آنها سازگار می‌نمایند که اصلاحا به آنان Responsive یا این که برخورد‌گرا گفته می گردد.
اینک به صورت فزاینده‌ای پباده سازی برخورد‌گرای صفحه ها اینترنت به استانداردی برای سایت‌ها تبدیل شد‌ه‌است و این صفحه های عکس العمل‌گرا می توانند به هر اندازه و مقیاسی از صفحه ها مانیتور دسکتاپی تا تبلت‌ها و موبایل‌های گوشی تغییر تحول سایز دهند. 
 
 
مثل تمامی تارنما‌ها صفحه های اینترنت سایتی برخورد‌گرا هم می تواند نوشته و داده ها تصویری یا این که ویدئویی را اکران دهند. آنان حتی میتوانند از قابلیت و امکان‌های موبایل مثل Click to Call (قابلیتی که با کلیک بر روی شماره تلفن مستقیما برگه شماره گیری گوشی با درج شماره کلیک گردیده گشوده میگردد و صرفا درانتظار تماس استفاده کننده میباشد) به کار گیری نمایند.
 از سوی دیگر نرم افزار‌ها در واقع قابل انعطاف‌افزارهایی می باشند که بایستی دانلود و بر روی موبایل شما نصب شوند درمقابل حالتی صفحه ها اینترنت به وسیله مرورگر گوشی رندر و اکران داده می گردند. 
یوزرها برای دسترسی به‌این قابل انعطاف افزارها می بایست به پورتال‌های معرفی گردیده مانند Apple’s App Store, Android Market, Blackberry App World یا این که مارکت‌های داخلی مراجعه نمایند و با اعتنا به سیستم ادله خویش برنامه لازم را دانلود ‌نمایند.
 یک نرم افزار ممکن میباشد داده ها خویش را از روش سرورهای آنلاین بر روی وب اخذ نماید صحیح مانند رفتاری که یک تارنما از خویش آرم میدهد یا این که حتی داده ها را دانلود کرده و به طور آفلاین و فارغ از نیاز به رابطه با وب در دست استفاده کننده قرار دهد.