تعیین هاست مطلوب برای تارنما شما
پس برای فعال‌سازی یک اینترنت‌وب سایت طراحی سایت در مشهد به دو مایحتاج میباشد که مطلقا می بایست داشته باشید:
 
دامنه یا این که به عبارتی اسم وبسایت
هاست یا این که به عبارتی فضای تارنما
بعداز تهیه و تنظیم این دو آیتم بایستی دامنه را به‌وسیله‌ی DNSهایی که کمپانی ارائه‌دهنده هاست در دست شما قرار داده میباشد به هاست خویش متصل نمائید.
 
هاست در معنای صاحب خانه میباشد و فضایی از یک سرور مدام پر‌نور میباشد که برای تارنما تدارک چشم‌شد‌ه‌است. درواقع شما در صورتی بخواهید که یک اینترنت‌وب سایت داشته باشید می بایست بتوانید داده ها وبسایت خویش را در یک فضای امن و مطمئن در بستر وب قرار دهید به‌این شکل داده ها تارنما شما در تک تک دنیا در دسترس هست.
 
صاحبخانه وبی که تعیین می کنید خیلی اهمیت داراست زیرا فضایی میباشد که داده ها وبسایت بر روی آن قرار میگیرد و بایستی با اعتنا به معیار محتوا و وسعت اطلاعاتی که قرار میباشد روی تارنما قرار دهید گزینش نمائید. هزینه خدمت‌های میزبانی اینترنت با اعتنا به امکاناتی که در مشت شما قرار می‌­گیرد، متغیر میباشد.
 
شایسته ترین موسسه ها هاستینگ اهل ایران
اشکال تارنما: استاتیک و داینامیک
پیش از هر چیز نیاز دارید که با گونه های وب سایت‌ها شناخت پیدا نمایید و هرمورد از خصوصیت‌های آن­‌ها را بهتر بشناسید تا بتوانید با اعتنا به نیازتان یک گزینش صحیح داشته باشید، پس با ما همپا باشید تا با گونه های آن‌­ها آشنا گردید.
 
وب سایت‌های استاتیک (اثبات)
وبسایت استاتیک یا این که پویا اینترنت‌سایتی میباشد دربرگیرنده پوشه‌هایی به طور کامل اثبات و غیرقابل تغییر‌و تحول که شما برای تغییر تحول محتوای وبسایت خویش نیاز به تغییر و تحول کدهای این فولدر‌ها دارید. پس هیچ پنل مدیریتی برای تغییر و تحول محتوای وبسایت خویش ندارید.